Sunday, February 12, 2012

Susah nak turunkan berat

Assalamualaikum...

Masalah kegemukan menjadi masalah bagi orang yang mengalaminya..Terutama perempuan..Betul tau kenyataan ni. Kegemukan membuatkan seseorang itu kurang keyakinan diri terutama dalam berpakaian..

Masalah ni tengah aku alami..Berat badan yang naik sejak 6 bulan lepas. Tak tau la kenapa.Mungkin makan terlalu banyak & tak buat aktiviti beriadah..Orang kata sesiapa yang selalu bersukan tapi bila berhenti terus secara drastik beratnya akan naik.. BETUL laaaa..Tengok la apa jadi dengan aku...

Amboi dulu maintain kurus sampai tak henggat....Bersukan terutama jogging, bola tampar & bermain bola jaring menjadi kebiasaan aku sebelum ni..tapi ntah nape la pemalas sangat sekarang..HASILNYA KEGEMUKAN yang tak diundang terjadi..uhuhuhu..

Sapu la losyen apa pun, susah la nak turun...aiyokkkkk im very very STRESSSSSS....Macamana ni...hmmm..

Tapi sekarang ni mungkin aku akan cuba kawal dari segi pemakanan..YE jek? heeeehe..Kelmarin saja makan je kejanya...

 
Hope dengan usaha dan kesabaran, aku dapat mencapai berat ideal kembali...

Sampai sini dulu yek entry..selamat menurunkan berat badan !!!! :)

2 comments:

Ain Zalya 21 said...

Hahahahaa..... Takut GEMOK!!!!

xde nama said...

bia la..dengki napeee