Sunday, August 21, 2011

Susah Sangat ke Nak Bangun Sahur?

Assalamualaikum...

Entry kali ni aku nak membebel pasal SAHUR.. Pernah tak dengar " Apa yang membezakan puasa Muslim dan Kafir adalah SAHUR" lebih kurang la bunyinya, kalau salah tolong betulkan...


Apa yang membuatkan aku rasa sangat marah sebab adik-beradik aku sangattttt susah nak bangun sahur, tak kiralah yang tua ke yang muda. Padahal bangun MAKAN je ponnnnnn...Tak lah aku suruh masak and so on...isk isk isk bila kejut tu kene marah la, tak kurang gak yang merengek.Boleh tak ubah sikit minded masing-masing bangun sahur sebagai satu ibadah. (kan dah kene bebel)

Oke oke tak apa aku emo sekejap ye pagi-pagi ni..Dah la aku bangun bertungkus-lumus di dapur seawal jam 4 pagi dengan masak nasi yang berpot pot..Last-last yang bangun cuma ayah..Semua yang lain bangun area kul 6.30 pagi...(dah habis waktu tau takkkkkkkkkk!~~)

Tak pasal-pasal membazir nasi dan lauk yang aku masak tu. Mungkin masing-masing letih tengok bola semalam?????? Adakah itu faktor penyumbang kepada susahnya bangun sahur??? Kalau PERLAWANAN BOLA, boleh plak kunci jam bangun,berjaga siappp..Ni sahur yang ada orang kejut pun susah sangat nak bangun...hmmmm kecik hati~~~

Setakat ni je dulu bebelan aku di pagi-pagi buta ni..Mood aku sakit hati (Sabar Nanie! Sabar jelaa)..Tapi tak apa, aku masih lagi bersyukur sebab dapat sediakan juadah apa yang patut untuk sahur & berbuka untuk family tercinta.. Nanti kalau dah kahwin, masing-masing ada family sendiri dan tanggungjawab akan lebih berat. Sama-samalah kita prektis dari sekarang..eheeheh..

Oke yek,sampai betemu lagi ni next entry (bebel sorang-sorang, PASAN!)

3 comments:

Biela said...

xbaik marah2..kan da kurang pahala puase..ahhaha..=P

bighagenjo said...

ha,,, kan dah bebel.
hihi

~Nanie@InTaN~ said...

bighagenjo : biasalah kalau dah nama kakak..huhu...