Wednesday, August 3, 2011

Sarawak Best

Assalamualaikum & salam sejahtera kepada semua yang menyinggah~~~

Okee agak lama tak mengupdate blog yang sememangnya tak yah update pon takpe...So, arini dengan rajinnya aku nak kongsi pengalaman aku holiday di Sarawak sebanyak 3 kali trip only for this month...

First trip aku pegi dengan 3 orang kawan gila-gila Jemy, Miera, & Zati dengan bantuan Ejok & Redha sebangai pemandu pelancong tak berbayar ye...

Ohh kami booking tiket dah lama sebenarnya, so dapatla harga yang berpatutan dari Air Asia. Ok jum tgk gambar2 ye...
 Aku and Zati

at Kampung Budaya - Persembahan Kebudayaan Sarawak

All of us at Kampung Budaya

Best sangat dapat datang Sarawak setelah hampir 2 tahun meninggalkan Bumi Kenyalang ni. Siapa kata Sarawak tak best??? huhu ( oke aku lah tu for the 1st time pegi sana)


Then, for trip 2, aku pegi Sarawak wif my mom & angah..Trip kali ni purposely untuk tengok abang aku yang tamat latihan di PULAPOL KUCHING...

 Abang ku yang dah terbakar ( pssstttt semua pelatih muka jadi same jek..TERBAKAR!!! )

Bersedia untuk Kawad

 OKEEE NEXTT PLZZZ!!!~~~

Trip yang ke 3 wif family dari kampung- Mak Lang, Pak Lang, Mak Chaq, Pak Chaq and of course me and my mom..

Tiket ni memang dah book lama, lebih kurang 6 bulan awal..So, nak tak nak kena la terbang buat kali ke- 3 ke Sarawak lagi...

Trip kali ni kami berjalan sakan sebabnya sewa van dan ada pemandu pelancong BERBAYAR...Sehari dalam RM 250 - 300...

Jom tgk apa lagi ada di Sarawak..

 Jejak kasih wif family yang dah tak jumpa lebih kurang 30 tahun..maksudnya, aku tak pernah jumpa

 @ Serikin - agak panas cuaca di sini sebab orang local cakap Serikin berada betul2 di bawah garisan khatulistiwa...

 Pemprosesan Sarang Burung Layang-layang 
(katenya baik utk kesihatan tapi aku tak lalu la tgk...Yang penting sangat mahal..heheee)


 Kilang Pasu -tempat utk para ibu memborong segala jenis pasu

 Di Pantai Damai Santubong - Putri Santubong, Putri Sejinjang..lalalalalala~~~~

 Sempat melawat Orang Utan di Semenggoh Wild Life

Ni di Pasar Satok, tempat para ibu memborong ikan terubok masin.Harganya boleh dirunding mengikut kepandaian masing-masing..huhu


Setakat ni jela yang dapat aku kongsikan, tapi sebenarnya sangat banyak tempat yang aku lawat di Sarawak antaranya Muzium Negeri, Muzium Kuching, Kedai Kek Lapis dan tempat makan yang best best..

Nanti bila-bila kita share pasal makanan Sarawak plak ye....

C-ya for da next entry...

P/S : Banyak berjalan luas pandangan

2 comments:

budak baikk!~ said...

wah nani ade abg..!~
hihik!~ awat aku xtau nih

Nanie said...

iye ade abg..cmne le xtaw..huhuhu