Wednesday, March 16, 2011

Surat Untuk Awak...

Assalamualaikum...


Nanie kena buat jugak entry ni utk awk..Awk yang saya maksudkan if u read this u will know.. Allah dah tetapkan semua yang terjadi dan semua yang telah berlaku dalam hidup saya ada hikmah yang saya sendiri baru faham. Entry saya 2, 3 tahun lepas memang saya tujukan untuk awak..Hidup saya macam dipermainkan oleh insan bernama lelaki sedangkan saya tak tahu sebab saya ditinggalkan...


Sangat sedih masa tu, sebab saya jauh di Sarawak dan tak ada tempat saya nak mengadu.Mula saya jatuh sakit yang patutnya tak berlaku pada saya..Saya bukan buat semua ni untuk awak rasa bersalah sepanjang hidup..Tidak sama sekali, sebab ketentuan tu dah saya terima.


Saya cari awak macam org gila just nak tau sebab awak hilangkan diri dari saya utamanya. Macam2 cara saya buat untuk contact awak tapi saya tak dapat cari awak..Sedih tapi saya sgt rasional kan fikiran saya just at last i know u with somebody else after almost 2 years. Satu jangka masa yang agak lama untuk saya terima kenyataan ni..


Then saya move on untuk cari pengganti awak..Awak cakap saya sepatunya dapat orang lebih baik dari awk.. Yes, saya dapat orang yg sangat baik dan lain dari yang lain dalam hidup saya. Tapi, saya bukan yang terbaik untuk dia..Jadi saya terpaksa pasrah sekali lagi dengan ketentuan dari Nya. Saya sayang dia tapi tak ada apa dapat halang dari semua ni terjadi..


Jadi AWAK jangan rasa bersalah dengan semua ni..Bukan salah dari awak or sesapa..Tapi apa yang saya dapat dari semua ni, jawapan dari semua yang terjadi..Mungkin saya tak dapat mention kat sini..Tapi terima kasih sebab awak dah bagitau semuanya pada saya walaupun jangka masa hampir 4 tahun baru awk nak bagitau saya..


Bukan saya yang tabah, tapi awak yang sangat tabah...


Mungkin saya orang yang terkahir tau semua ni, tapi awak saya dah maafkan semuanya..Tak ada apa pun yang saya simpan..Hiduplah dengan tenang.Jangan ada rasa bersalah dengan saya.Saya sangat bersalah bila tau semua ni..Saya mintak maaf sangat2.


Awak doakan saya dapat orang yang baik kan?? Dan saya juga doakan awak dipanjangkan umur dan happy dengan hidup ni dan bahagia dengan orang yang tersayang. T.K is not tahan kentut ok..Take k of yourself. If ada pape yang nak dikongsikan, insyalah saya cuba jadi KAWAN yang baik utk awak. Saya tak dapat tolong awak even saya sedih & nangis dengan semua kebenaran ni.


Awak tolong jangan rasa bersalah dgn apa yang jadi dengan saya..Saya sanggup ditinggalkan if itu boleh buat orang happy..Hidup ni kadang2 memang agak kejam tapi awk tau tak ada hikmah disebalik semua yang terjadi..Entry2 lepas tu anggap je lah kenangan saya dan bukan berniat utk wat awak rasa bersalah..


Sesungguhnya, saya dah lupakan semuanya..Awak sebenarnya sangat baik..terima kasih to let me know the truth at LAST..Thanks coz pernah buat saya gembira, jadi rakan duet yang baik n jadi pendengar yang setia saya..


Saya terpaksa publish entry ni supaya awak tak de rasa bersalah dengan saya..Emel awak saya tak ada, nak contact takut tak kena masa kan..Jadi can you just smile start from now. Hidup memang byk dugaan tapi dari arah yang berbeza.. Betul? this is ur words.


Then, thanks for this msg:


" Thanks a lot, u mmg org yang sgt tabah n baik hati.Wassalam"....
" Nanie ttp Nanie yg dulukan? Jgn ubah semua tu"


This msg make me cry actually.. But im happy coz ..........( to be cont.)


Nanie doakan awak happy..seriously happy..tak kira macamana pun..


Last skali, kahwin nanti just let me know.. :) wish for your happiness...


Minta maaf byk2 salah silap selama kita kenal....Hanya ni saje mampu dilakukan oleh seorang teman....


1 more thing, jangan lupa Allah bersama hambanya yang dalam kesusahan...




Saya baca balik entry yang lepas( click here) then, 1 of my friend comment and it is very true...


"Allah bg sesuatu dugaan tu kt kite..sbb kite je yg boleh tanggung dugaan tu.. allah takkn buat hamba die susah..tp kite jd lebih tabah n kuat"


Ikhlas dari,

8 comments:

aan said...

akum nanie...
kind of sad when read ur essay..so pity of u..semua telah ditentukanNYA...so kite sebagai hambaNYA redha dgn ape terjd..
i hope dis time,u'llget ur happiness...
percayalah...setiap insan yg bersabar pasti dpt kurniaanNYA...INSYA-ALLAH...
take care of urself dear,there's still a long way to venture...:}

~Nanie@InTaN~ said...

wslm aan..jgn kesiankn sy..this letter mmg kene tujukan utk org yg tersebut sbb he has to enjoy n happy with this life tanpa rasa bersalah dengan apa yg terjadi...

i will take care of my self..no worries...

manjegurlz said...

nanii...
sedey nye..
aku nak nanges tbe2..
be strong k nani. sape pn die..
kt mane pn die..
aku pn doakan yg terbaek utk die. n untuk ko jugak.

Nanie said...

i will be strong... coz rupenye ade org yg nmpk my strong...

ni pengorbanan....:(

shameel Iskandar said...

salam nanie.

Hanya TUHAN yang tahu cerita hamba-Nya sampai habis.

Nanie said...

shameell...

Ye sgt betul..jadi ape pun terima dengan Redha...

nas said...

sedih gak bile bace entri ni
mmg nas xde pengalaman bercinta
tp dpt rasekan org yg rasai kekecewaan cm2...

Nanie said...

fall in love....

tp sometimes when people have to sacrifice for something, make the love story become so complicated...

so this is the story of mine... :)