Sunday, February 27, 2011

When everything was revealed...

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua....

Apa anda akan rasa bila sesuatu yang kita simpan selama ni akhirnya diketahui umum...Not really umum kire pecah la rahsia?

Mesti rasa bersalah kan..SEPATUTNYA... Kepada org yg terima berita plak???? Rasa sedih lah kan... Mungkin saja..Ni andaian aku jek...

Tapi mungkin kadang2 penipuan itu perlu untuk hidup....

contohnya bila orang tanya " U ada bf? "

Walopon xde jawab je lah " Ade." 

Mmg tak minat betul lah persoalan ni...menyakitkan hati...huhuhu..pada yang terasa saje ni... ;p
Nape nak tipu kalau "tak ada" jwb jek lah yang betul kan...

Tipu rasionalnya : MALAS nak kene tipu lagi... 


Aku wat mini survey dalam satu rangkaian sosial ni n soalannya " Kenapa perlu tipu?".

dan rata-rata jawab " Untuk hidup"

Tak tau lah kan, antara yang positive atau negative tp kebanyakan nye apa yang libatkan pembohongan ni adalah negatif.. aku rase lah... tak tau lah pandangan orang lain..

from google


Hah... kan da cakap BOHONG TAK KIRA BESAR/KECIK kire bohong jugak.. :"(

So, walopon aku banyak dah rasa tertipu, tapi harap2 tuhan makbulkan doa aku untuk maafkan semua yang telah menipu aku...

Walau kebenaran sangat menyakitkan, manusia perlu belajar memaafkan org untuk hidup lebih tenang..

Entry ni mmg xde kaitan sgt dgn sape cume nye tercetus sbb ntah rase cm internet ni byk penipuan... bende yg betul jadi xbetul, bende yang xbetul jadi betul..bahayaaa....

AKU : tenang ke tak tenang air mata tetap bersama-sama :")


p/s : Seorang pemimpin yang baik tidak akan melakukan penipuan walau apa dan kepada siapa...




2 comments:

Azza Firza said...

dah ada bf ?

azza : jujur, belum ada, status di blog dan fb hanyalah utk menutup perhubungan sahaja. azza nak belajar dulu ;p

Nanie said...

gud sis..blaja lek lok..jgn main2 :) mcm akak..hehe