Wednesday, September 10, 2008

BILA AKU SUDAH TAK ADA

Hah ape makna bila aku sudah tak ada ni.Terpulang pada u guys nk pk camne..Bak kate Nabil,Lu Pikir la Sendiri!! Ok cam biase, dis ma Story when im gone..

~Bila aku tak ada dekat Rumah...
For sure aku kuar dari rumah,as korg taw aku akn g lepak kt tasik or kedai mamak area2 Quarters aku.Sembang2 ngan nana n kdg2 bila da petang ckit,g r joging kononnya nak trunkan berat badan tapi terbalik lak.Sekali joging berat aku naik 1 kg.HUh sukar dipercayai..Fakta atau AUTA??ni fakta utk diri aku.hehehe..

~Bila aku tak ada sekitar Quarters...
Hah tem ni jadi kaki panjang ckit,mule r aku cari port2 baru utk aku n Nana lepak.Iye r
memandangkan aku agak berani selongkar jln baru,sesat2 sampai terpaksa abehkan dalam RM80 just for tol.At last jumpe gak tempat dituju.Area KL,Xkanla korg xtaw,once da slh msuk jln,raseknlaaa padahnye..Tapi ni la namanya adventure.Sume tmpat yang dicari konfirm jumpe cume sameda lambat or cepat je la..

~Bila aku tak ada di Semenanjung..
NI maknanye time aku kena fly fly n fly to Sarawak Bumi Kenyalang..BUat ape erk kat cni??
Saje ske2 nak perah otak duk cni atau dgn kate lainnye,stdy..Seronok or tak duk cni depend utk individu la.For me,klu datang utk melancong just for a week mmg best.Tapi klu nak stay ni cam memerlukan kekuatan ckit.Environment lain kot n time ni la mcm2 sick la dtg.Bak kate sorg lecture aku.Asal balik kampus je,mesti ade love sick la,home sick la,sick sick la..mcm2 jenis.So skali lagi fikiran positive anda diperlukan utk mengatasi da sickness ni.

~Bila aku tak ada di bilik (hostel).
Kemana plak aku ilang ye..hah xkemana2.samada aku g kuliah,meeting dgn MPP/KPA or kuar bersiar2 di Kuching town..Itu jek rasenye..Tapi most of da time kan if aku xde kat blik sng jek nk cari aku..Samede kat bilik Lina,Yati or eis..Owh,sebelum lupe ade gak time aku tak dapat elak untuk berdating dengan Abg Tan..huhuhu ;p

~Bila aku tak ada di Sarawak..
Skali lagi kena terbang dengan amannye ke Semenanjung.ape lagi balik rumah..Part ni palig best la..kompem r time cuti..So byk r planning dlm pale jemale ni..Nak g cni,ctula.jumpe org ni la,org
tu la.Bile jek kapal terbang start je enjin n gerak2,wahhh rase cam hepi gile2 tambah2 time
die naik n then landing..bunge2 jek rase kt ati neh..wahhh..jumpe family..slalunye tem balik kompem bawak balik ikn terubok masin n kek lapis..sape nk kirim,sile kol or msg..ekekeke..

~Bila aku tak ada mood..
Aku rase ssh nak lepaskn geram kat org tapi maybe sometimes terlepas jugak..tapi ble xde mood aku sllunye diam n tak byk cakap..klu bende lawak pon aku xleh nk gelak..jgn ade yg terasa hati klu buat lawak ngn aku..bukan xkelakar tapi bkn masa utk aku ketawa.hihihi.

~ Bila aku tak ada duit..
Sebenarnya aku antara kategori yg tak la boros mana..Aku x memilih barang yang branded n aku jugak bkn jenis ske shopping..Beli just bila perlu..Bila tak perlu aku tak beli.Sbbnya duit aku most of da time abeh utk isi minyak,karaoke,n mkn mkn n mkn..Aku xske gak berhutang walopon tak ada duit..Sebab ape..manusia ni pelupa.hutang bawak mati kan..so so so...jgnla amalkan hutang ni tp klu terpaksa just sllu igt igtkn diri anda bhawa anda sedang berhutang..;)

~Bila aku tak ada kredit..
Sape yang hantar msg or wat misskol srh aku kol,semestinya jgn harap aku dpt kontek korg..haha..oleh kerana itu ak skrg suda bertukar kpd line yg tak payah lg ditopup..Gune line ni plak kena beringat.Jgn over excited gunanya..Nnt bla bill dtg.hah pdnla kena la korek n pecahkan tabung ayam korg..kn kn ;p

Yayayaya da panjang rupenye cerita Bila aku sudah tak ada neh..last sekali manusia semua
akan melaluinya...

~Bila aku tak ada di dunia...

Dont cry for me coz im gonna be sad..Masa yang da diberi sudah sampai ke penghujungnya n tiba masa utk bertemu dengan Pencipta.Doakan kebahagian kita bersama didunia dan akhirat.

Ok dats my cite for today..mase ni singkat rupenye..tgk ar abehkan masa utk ape..aku pon sedar byk jek buang mase kdg2.Sekarang kite kene pndai manage hidup kita..supaya tak la masa yang kejar kita n jgn sampai kita tertinggal di belakang..ok chaiyok chaiyok..


~Nani3~

4 comments:

manje said...

huhuhu...

when i'm gone..

xde org pasan kot..

tau2 dh dlm kubur..

hahahaha...

weh2..aku sakit pewot gile..

arini aku xnk mkn nasi..

aku mkn kuih jer..

perot ku sakit x terhingga...

terCari-Cari said...

hehe...
prkare yg biase dlakukn pe ble tak de
kt ssuatu tmpt..
huuhu...
dan yg pastinye....
ble seseorng 2 dh xde di dunia brla kte hargainye spnoh ati...
time 2 xgnenye kte nk nyesal...
sumenye dh tlmbt...
so....
dgrla "ape kate hati"

Nani3 said...

~~tercari-cari..yup tul la..mgkin org kdg2 xpasan yg ble kte neh xde..sbb msg2 wat hal sndri..

~~but when the day come..ble kte da xde..then baru org pasan yg kt mmg da xde dpn mte.so just appreciate la org sekeliling anda..hehehe

eis said...

when im gone lak..ade meh org nk sedeh?
bile pk2 org yg tersyg kn aku rase better im go 1st b4 them.rase cm x sggp bile lost seseorg yg kite syg..aiaiaiai..nwy,whtever hepen kene trime hakikat.